„Poczytaj mi, Przyjacielu” |
![]() |
![]() |
![]() |
Wpisany przez mgr Aleksandra Buła |
Piątek, 27 Czerwiec 2014 03:38 |
W drugim półroczu roku szkolnego 2013/2014 uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Żelisławicach kontynuowali realizację ogólnopolskiego programu „Poczytaj mi, przyjacielu!”, zorganizowanego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej. Jego celem było kształtowanie nawyku czytania książek oraz promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych.
Zadaniem uczestników projektu było systematyczne czytanie dzieciom ze szkół podstawowych, przedszkoli, szkół specjalnych, świetlic oraz domów dziecka. Dzięki temu uczniowie uczyli się odpowiedzialności i cierpliwości, budowali poczucie własnej wartości, pokonywali nieśmiałość. Najmłodsi natomiast mieli szansę rozwijać swoją wyobraźnię, pamięć i pomysłowość. W naszej szkole chęć udziału w akcji zgłosili uczniowie klasy IV Szkoły Podstawowej, II i III Gimnazjum, którzy postanowili odwiedzać dzieciaki z przedszkola w naszym Zespole. W lutym uczniowie przygotowali spotkanie pod hasłem: „Miś najlepszym przyjacielem każdego dziecka”, w trakcie którego przeprowadzili zabawy „Misiowy uścisk”, „Niedźwiadek”, „Misie przygotowują się do zimowego snu”, „Starty niedźwiedź”, przeczytali utwór Hanny Łochockiej, pt.: „Przepraszam” oraz wiersz anonimowego autora pt.: „Kołysanka”. Podczas drugiego spotkania przedszkolaki wysłuchały baśni „O księżniczce i o ziarnku grochu”. W marcu uczniowie „Ekspresem do Tuwimowa” zabrali swoich młodszych kolegów w świat wierszy wspaniałego poety. Zajęcia prowadzący urozmaicili samodzielnie przygotowanymi rekwizytami i były to, m. in. ogromna lokomotywa z wagonami, rzepka. Ostatnie potkanie poświęcone zostało lekturze utworów „Skaczący bocian” oraz „Śpiąca królewna”. W trakcie tej aktywności dzieci odtwarzały losy bohaterów, a zarazem w twórczy sposób rozwijali pewne wątki. W trakcie wizyt często przerywaliśmy czytanie i zadawaliśmy dzieciom pytania dotyczące akcji utworów. Maluchy bardzo chętnie opowiadały, a ich odpowiedzi były różne – przeważnie bardzo zabawne. Często prosiliśmy o wykonanie jakiegoś zadania (np. kolorowanki), przygotowywaliśmy zabawy ruchowe i muzyczne. Wizyty w przedszkolu przebiegały w bardzo sympatycznej atmosferze. Uczniowie czytali wybrane bajki, wiersze, rozmawiali z przedszkolakami, a następnie rozpoczynała się wspólna zabawa. Aleksandra Buła |